16 septiembre, 2024
Investigadoras do Instituto de Ciencias da Educación da Universidade de Santiago de Compostela (USC) están a colaborar coa Federación Española de Familias de Cancro Infantil (FEPNC) nun proxecto pioneiro destinado á formación de docentes para mellorar a atención educativa do alumnado con cancro. Esta iniciativa, que se presentará o vindeiro 26 de setembro en Madrid, busca proporcionar ferramentas e recursos aos profesores para que poidan comprender mellor a enfermidade e as súas implicacións no proceso educativo.
O Grupo de Investigación de Tecnoloxía Educativa da USC (TECNOEDUC), que leva máis de dez anos traballando coa FEPNC, desenvolve proxectos orientados a mellorar a atención educativa deste alumnado mediante a investigación e a creación de recursos tecnolóxicos e pedagóxicos. Nos últimos anos, identificouse a necesidade de proporcionar formación específica aos centros educativos, aulas hospitalarias e aos docentes que imparten atención escolar domiciliaria para axudar a comprender a enfermidade, o tratamento e o impacto que estes teñen nos estudantes.
A resposta a esta necesidade materializouse no curso 2021-2022 coa creación do Curso de Formación Específica para Docentes de Alumnado con Cancro, un programa único a nivel estatal que busca facilitar a integración do alumnado con cancro na aula e axudar no seu desenvolvemento físico, emocional, psicolóxico e educativo. A formación non só está orientada a comprender as características da enfermidade, senón tamén a ofrecer estratexias para tratar co resto dos compañeiros e compañeiras, favorecendo un ambiente de inclusión.
O acto de presentación deste proxecto, que coincide co mes de sensibilización do cancro infantil, terá lugar o 26 de setembro na Subdirección Xeral de Cooperación Territorial e Innovación Educativa do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes en Madrid, a partir das 11:00 horas. A inscrición para asistir xa está aberta, nunha xornada que busca visibilizar a importancia desta formación e mellorar a atención a un colectivo tan vulnerable dentro do sistema educativo.