
Ana Pontón
8 octubre, 2025
La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, ha insistido este miércoles en pedir al presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, que «rectifique» y no rechace la propuesta del Gobierno central de condonar parte de la deuda de las comunidades autónomas.
La Xunta decidió el lunes presentar alegaciones contra el anteproyecto de ley aprobado por el Gobierno para esa condonación, una medida que sigue rechazando para Galicia porque asegura que no supondrá más financiación.
Pontón ha recordado en Vigo que esa condonación podría suponer para Galicia la eliminación de 4.000 millones de euros de deuda, lo que ha considerado «una buena noticia».
La líder del BNG ha criticado a Rueda por que «insiste en rechazar una medida que es positiva» para la comunidad autónoma.
«Desde el BNG pedimos a Rueda que rectifique y que deje de poner palos en las ruedas», ha indicado Pontón, para quien «ningún gallego es capaz de entender» cómo ante esa «oportunidad» de condonar la deuda el presidente «insiste en decir que no».
Según la portavoz nacionalista, «lo grave» es que la decisión del Gobierno gallego se toma en base a los «intereses del Partido Popular», que se ponen «por delante» de los de la comunidad autónoma.
Así, ha acusado a Rueda de actuar con «servilismo» hacia su partido.
«Lo que vemos aquí es cómo el Partido Popular de Madrid decide, Rueda obedece y Galicia pierde», ha sentenciado.
Fundado no século XII. Conserva a igrexa e parte dos edificios monásticos. De estilo cisterciense, a igrexa do Mosteiro de Santa María de Meira ten 70 metros de longo e 14 metros de alto e é un dos mellores exemplos desta tipoloxía en Galicia. Segue o estilo austero desta orde relixiosa e foi consagrado o 3 de xuño de 1258 polo Bispo Martín de Lugo, tendo lugar unha concorrida feira para celebralo. Fotos: Concello de Meira
A serra do Suído conserva diseminadas polas súas cumes moitas mostras de arquitectura popular adicadas ao pastoreo. Estas construccións tan sigulares, pódense remontar á idade media. A falta de vías de comunicación e a distancia que estes pastores percorrían facíanlles pasar longas tempadas lonxe de seus fogares. Por este motivo, e para protexerse das neves, treboadas e choivas que asolan estas terras, organizáronse para a construcción dunhas estructuras nas que resgardarse, e de toda unha serie de instalaciós secundarias, como lavadeiros, fontes ou lareiras formando un grupo humano de varios habitantes con una gran actividade, onde pasar longas tempadas. Construíanse nos lugares máis protexidos da serra, aproveitando as ladeiras da vertente sur para protexerse dos fríos e húmidos ventos do norte. Fotos: Concello de Fornelos de Montes